Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna www.3iks.fora.pl
Polityka i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Śmiertelna pułapka" czy panaprezydenckie chciejst

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna -> Polska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baltazar




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Pomorze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:47, 01 Lip 2011    Temat postu: "Śmiertelna pułapka" czy panaprezydenckie chciejst

Biała Księga stworzona przez Antoniego Macierewicza i z takim niezdrowym entuzjazmem przez niego komentowana przy nie mniej zajadłym wtórze prezesa Kaczyńskiego, jest świadomym naigrawaniem się z prawdy.
Stanowi na oczach zdumionych Polaków odwracanie kota ogonem i to od samych podstaw.
Przede wszystkim warto mieć wciąż w polu widzenia, że Rosjanie jak tylko potrafili, tak usiłowali dużo wcześniej odwieść polską stronę od zamiaru lądowania w Smoleńsku, tłumacząc to przeszkodami natury organizacyjnej, związanej właśnie z bezpieczeństwem.
Uzasadniali to tym, że SIEWIERNYJ jest lotniskiem od ponad roku wyłączonym z normalnej eksploatacji, a więc mocno zdewastowanym i pod względem zabezpieczenia radiolokacyjno-elektronicznego nie spełniającym odpowiednich, a właściwie żadnych wymogów.
Dużo jest i w Rosji i u nas podobnych wyłączonych lotnisk, gdzie sprawny jest jedynie pas startowy, ale takiego wyposażenia nie ma wcale, albo jest ograniczone do niezbędnego minimum.
Takie lotnisko można przyrównać do cienkiego koła zapasowego w samochodzie tzw. „dojazdówki”.
Nie wolno nim się posługiwać na co dzień, nie wolno też rozwijać normalnych prędkości, natomiast z zachowaniem środków ostrożności można dzięki niemu dojechać do warsztatu, lub wrócić do domu.
Podobnie takie lotnisko.
Na wypadek sytuacji awaryjnej, resztek paliwa czy innego nieprzewidzianego zdarzenia, można je jednorazowo i wyjątkowo uruchomić do sprowadzenia na ziemię samolotu, który znalazł się w niebezpieczeństwie czy innej ekstremalnej sytuacji.
A więc Radiolokacyjny System Lądowania (RSP) "odkurzony" i włączony tylko na okazję przybycia polskiej delegacji, miał prawo być niedostrojony i pokazywać z błędami.
- Otóż strona polska świadoma tych wszystkich niedostatków, wręcz wymusiła na rosyjskiej zgodę na lądowanie tam w dniu 10 kwietnia 2010 roku samolotu z polską delegacją.
Dokładnie na ten temat można poczytać w wywiadzie Teresy Torańskiej z ambasadorem Jerzym Bahrem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta jest już tylko tragicznym skutkiem wywierania na Rosjan nacisków i splotem nieszczęśliwych zdarzeń.
Tymczasem brednie Macierewicza wyraźnie sugerują a właściwie z niezbitą pewnością dowodzą, że lądowanie w Smoleńsku było z inicjatywy strony rosyjskiej, która to wręcz na Polakach wymusiła, by ich zwabić w śmiertelną pułapkę.
Ja uważam że jest to po prostu nieuczciwe zwykłe draństwo, za które powinien on ponieść odpowiedzialność i to nie tylko polityczną ale również, a może nawet przede wszystkim karną…


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ekor




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 01 Lip 2011    Temat postu:

Szczęściem dla PO jest to, że PiS ma Macierewicza, Fotygę, Kempę czy Suskiego. Gdyby Kaczyński przetrzebił trochę to swoje towarzystwo to PO miałaby kłopoty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panesz
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 8605
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 5:17, 02 Lip 2011    Temat postu:

Do wymienionych dodaje mi się samodzielnie ten, co miałby wytrzebić. Więc chyba w takim przypadku obowiązuje odejmowanie. I cholernie mnie dziwi, że w wyniku takich powodów, z jakich powstało PJN, plus (+!) w/w, że już nikogo tam w PiS nie rusza.....

PS. Są bajki dla dzieci. To dlaczego miałoby nie być bajek dla dorosłych?
Sam przecież twierdzę(vide stopka), a inni, zwłaszcza tu na wschodnich i południowych terenach mają ku temu tendencje, że uwierzą we wszystko, jeżeli teoria jest piękna (im odpowiada).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pro Rock




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:57, 03 Lip 2011    Temat postu: * * * * *

Nie wydaje mi sie ze uwagi Baltazara sa tu jakos szczegolnie trafne.

Uwazam ze lotnisko Siewiernyj spelnialo wszystkie wymogi aby mogl tam bezpiecznie wyladowac samolot TU 154. Dowodzitego ladowanie tego wlasnie samolotu z Premierem na pokladzie trzy dni wczesniej.

Oczywiscie lotnisko to nie bylo przygotowane do przyjecia ladowania we wszystkich warunkach. Twierdzenie ze Radiolokacyjny System Lądowania (RSP) "odkurzony" i włączony tylko na okazję przybycia polskiej delegacji, miał prawo być niedostrojony i pokazywać z błędami. jest absolutnie bledne. Prawda jest ze ten system nie mogl byc (nawet absolutnie sprawny) jedynym gwarantem bezpiecznego ladowania. Zadne procedury nie przewidywaly mozliwosci ladowania jedynie na podstawie danych przekazywanych zalodze z wiezy.

TU 154 M mial wymagania, a te to bylo conajmniej 1000 m widocznosci w poziomie i 100 pionowo. Te warunki nie byly spelnione, pomomo tego samolot podchodzil do ladowania.
Wszelkie inne twierdzenia, ze samolot nie podchodzil tylko sprawdzal czy co tam tylko sa absolutnie niewiarygodne. Samolot mial wyciagniete podwozie a to nastepuje tylko bezposrednio przed ladowaniem.
Zaloga samolotu wiedziala o tym, wiedziala tez z jaka precyzja dziala system radiolokacyjny jakim dysponowalo lotnisko Siewiernyj. W pelni sprawny podawal dane z dokladnoscia do 300 m w poziomie i 20 m w pionie. Samolot zlokalizowany w punkcie powiedzmy XY, mogl byc faktycznie 300 m przed tym punktem albo 300 m za tym punktem, 20 m wyzej albo 20 m nize. Calkowicie pomija sie tu jeszcze jeden aspekt on mogl byc tez 300 m na lewo lub na prawo.
Samolot lecial z predkoscia okolo 80 m/sek. Tzn ze pozycja ustalona z dopuszczalna tolerancja bledu gdzies tam w momencie otrzymania nawet najbardziej precyzyjnej (z dopuszczalnymi granicami bledu oczywiscie) informacji byla juz de facto jakies 200 m dalej i nawet ponad 30 m nizej.

Uwzgledniajac te uwagi Rosjanie informowali zgodnie z posiadana wtedy wiedza. Krytyczny odcinek lotu, w ktorym samolot zaczal nagle opadac to tylko kilka sekund. W tym czasie Rosjanie nie mieli mozliwosci wplywu na jakakolwiek korekture lotu.

Cala odpowiedzialnosc spada wiec na zaloge TU 154 M. To ona podjela probe ladowania mimo ze warunki jakie panowaly na lotnisku byly znacznie ponizej wymaganych minimow. Zaloga doskonale wiedziala jakie oni sami maja mozliwosci i jakie mozliwosci ma obsluga lotniska.

Lotnisko bylo w dniu 7 kwietnia wyposazone w dodatkowe zabezpieczenia. Oczywiscie ze Rosjanie mieli prawo zabezpieczyc swojego Premiera jak tylko bylo mozna, Oczywiscie nie mieli tego obowiazku robic z Prezydentem. Nieproszonych gosci nie trzeba przyjmowac z pelnymi honorami . Rosjanie zgodzili sie udostepnic lotnisko Siewiernyj w stanie takim w jakim normalnie sie znajdowalo . I to juz byl ogromny gest ze strony Rosyjskiej. Nawet tego obowiazku nie mieli.

Umowa Polsko Rosyjska dotyczaca swobodnego dostepu do Katynia daje Polakom prawo udawania sie tamze w okreslonych celach. Na stronie Rosyjskiej nie wymusza ale umozliwienia tego za wszelka cene.

Rosjanie zgodzili sie na przylot Kaczynskiego i ta zgoda nie byla niczym uwarunkowana. lot cywilny, woskowy jak mi sie wydaje wtedy nie rozstrzygano tego. Jaki charakter ma ten lot nie mialo wtedy znaczenia. O charakterze lotu nie swiadczy ale ani wlasciciel (Pulk Specjalny) ani wojskowa zaloga, Nie swiadczy o tym ani obecnosc Prezydenta - zwierzchnika Sil Zbrojnych ani tez oznaczenie lotu przez strone Polska.


Rosja wykazala tu gest, do jakiego nie byla zobowiazana. Prezydent Kaczynski byl juz zgojony dokumentnie, za wlasnym oczywiscie przyzwoleniem. Rosjanie nawet chyba nie mieli juz ochoty bardziej sie nad nim znecac, i tak to na co przystal Prezydent kaczynski jest jednorazowe w swoim rodzaju. Nie wydaje mi sie aby jakakolwiek glowa panstwa przystala na warunki jakie akceptowal Kaczynski. Udzial w Zgromadzeniu publicznym na ktore zgode wydaje byle urzedniczyna jest upokorzeniem Prezydenta, upokorzeniem ktorego przebic sie juz nie dalo, nie daje i nie da w przyszlosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baltazar




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Pomorze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:15, 03 Lip 2011    Temat postu:

Pro Rocku:
Gdyby nie pierwsze zdanie twojego postu, można byłoby powiedzieć, że napisałeś dokładnie to samo co ja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ekor




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:17, 03 Lip 2011    Temat postu:

Biała Księga, raport Millera...tak będzie to "amunicja wyborcza" PiS i PO.
W kwestiach zasadniczych, powiedziałbym "technicznych" wnioski z raportu Millera i konfabulacje Macierewicza nie będą zasadniczo wpływać na postawy wyborców. Żelazny elektorat PiS jak wierzy w spisek, i przyczyny rodem z SF tak przy tym zostanie. Ten aspekt sprawy nie przysporzy PiS zwolenników. Wnioski dotyczące tej kwestii zawarte w raporcie Millera są dziś przewidywalne. Ogłoszenie oficjalne raportu nie wpłynie na poglądy wyborców jeżeli chodzi o ten aspekt sprawy . Polem konfliktu zapewne będzie odpowiedzialność polityków i urzędników z kancelarii Prezydenta i premiera. A ta materia sporu nie jest mierzalna wskazaniami barometru i położeniem przepustnicy, czy wolantu w kabinie pilotów.
Czyli konflikt przeniesie się raczej na płaszczyznę polityczną. Nikt już bzdur dotyczących sztucznej mgły , czy super pola elektromagnetycznego słuchać nie będzie. Wynurzenia Macierewicza powoli odejdą na bok. Takie jest moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pro Rock




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:36, 04 Lip 2011    Temat postu: Baltazarze......

uwazam ze jest zasadnicza roznica pomiedzy tym co Ty napisales a moimi uwagami.......
Napisales: że SIEWIERNYJ jest lotniskiem od ponad roku wyłączonym z normalnej eksploatacji, a więc mocno zdewastowanym i pod względem zabezpieczenia radiolokacyjno-elektronicznego nie spełniającym odpowiednich, a właściwie żadnych wymogów.
Wydaje mi sie ze lotnisko spelnialo wymagania, pozwalajace na bezpieczne ladowanie tam samolotow typu Tu-154, czego dobitnie dowodzi ladowanie tego samego samolotu z ta sama obsada trzy dni wczesniej.
Jest dla mnie oczywiste ze tego nie mozna bylo dokonac o dowolnej porze dnia czy roku i to niezaleznie od panujacych tam warunkow atmosferycznych.
W dniu 10 kwietnia 2010 roku warunkow tych nie bylo.
Rosjanie udostepnili Prezydentowi Kaczynskiemu najlepsze lotnisko w Smolensku i okolicach. Lotnisko tez nie zostalo spreparowane tak ze bezpieczne ladowanie nie bylo tam mozliwe. Rosjanie ale nie mieli obowiazku zrobic cokolwiek by umozliwic ladowanie tego samolotu w nawet trudniejszych warunkach. Nie mieli tez obowiazku zapewnienia alternatywnych mozliwosci, na wypadek gdyby ladowanie w Smolensku nie bylo mozliwe.
Rowniez porownanie z tym zapasowym kolem jest moim zdaniem nietrafne. Ja bym powiedzial pozostajac w kategoriach samochodowo-oponowych ze to jest tak jakbys mial stary samochod z lysymi letnimi oponami i zdecydowal sie nim na wyjazd na wyjatkowo trudna podroz w warunkach zimowych. Z zapasowego kola korzysta sie tylko w przymusowej sytuacji, tu przymusu nie bylo zadnego.
Podjeto probe w warunkach ponizej wszelkich dopuszczalnych granic, proba zakonczyla sie tragicznie. Winic za to mozna moim zdaniem tylko i wylacznie strone polska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ekor




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:12, 04 Lip 2011    Temat postu: Re: Baltazarze......

Pro Rock napisał:
....Wydaje mi sie ze lotnisko spelnialo wymagania, pozwalajace na bezpieczne ladowanie tam samolotow typu Tu-154, czego dobitnie dowodzi ladowanie tego samego samolotu z ta sama obsada trzy dni wczesniej.
.........


Tym zdaniem Pro Rocku dowodzisz że niewiele zrozumiałeś z tego co Baltazar napisał. A ma On rację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baltazar




Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Pomorze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:39, 04 Lip 2011    Temat postu:

7 kwietnia była taka pogoda, że można byłoby wylądować nawet gdyby w ogóle środki naziemne nie były włączone.
Była świetna widzialność i załoga po wyprowadzeniu na kurs lądowania pas startowy najprawdopodobniej widziała już z odległości 15-20 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pro Rock




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:36, 05 Lip 2011    Temat postu:

Baltazar napisał:
7 kwietnia była taka pogoda, że można byłoby wylądować nawet gdyby w ogóle środki naziemne nie były włączone.
Była świetna widzialność i załoga po wyprowadzeniu na kurs lądowania pas startowy najprawdopodobniej widziała już z odległości 15-20 km.



Dokladnie tak bylo....
wymagania do bezpiecznego ladowania nie byly nawet tak wysokie, wymagana byla widocznosc conajmniej 1.000 m niektore zrodla podaja nieznacznie wieksze wymagania 1.200 m na odleglosc i widocznosc ziemi z wysokosci tez 100 czy 120 m.
Tych warunkow nie bylo w dniu 10.04.2010.
W zadnych procedurach nie byl przewidziany aktywny udzial srodkow naziemnych w procesie ladowania , i o tym doskonale wiedziala zaloga Tu 154 M z numerem bocznym 101, mysle ze nie tylko zaloga ale i dowodca lotnictwa wojskowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pro Rock




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:41, 05 Lip 2011    Temat postu: Re: Baltazarze......

Ekor napisał:
Pro Rock napisał:
....Wydaje mi sie ze lotnisko spelnialo wymagania, pozwalajace na bezpieczne ladowanie tam samolotow typu Tu-154, czego dobitnie dowodzi ladowanie tego samego samolotu z ta sama obsada trzy dni wczesniej.
.........


Tym zdaniem Pro Rocku dowodzisz że niewiele zrozumiałeś z tego co Baltazar napisał. A ma On rację.



Ekorze wyjasnij mi czego nie zrozumialem. Lubie wiedziec czego nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panesz
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 8605
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 4:18, 05 Lip 2011    Temat postu:

Widoczność kilometr i 100 metrów w górę czy dół. Albo 1200 i 120 metrów.

Nawet przy widoczności 10 na 10, a pilot chciał zanurkować i zaryzykować na 300 na 30, czy inną, ale mu z wysokością nie wyszło. Jakby złapał pobocze. Abo to niejednemu kierowcy tak się zdarza?. PS. Nie wiem na ile założył sobie pilot, na ile zejdzie i zobaczy na i le jest mgła, czy da się lądować i ... oczywiście czy jest w prostej pasu startowego i czy go widzi....

To był wypadek. Coś mu nie wyszło, coś się skumulowało, coś nie zgrało, wymkło się spod kontroli i ...... tak mu wyszło. Wypadek i nic więcej i Tosiek nic innego nie wymyśli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pro Rock




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: UE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:23, 06 Lip 2011    Temat postu: * * * * *

Tosiek wymysli, NaPiSze niejedno i znajdzie takich co mu uwierza.
Liczba osob wierzacych w Polsce przekracza wszystkie srednie, europejskie, swiatowe.

Ja tez jestem wierzacy ale nie z sekty latwowiernych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pro Rock dnia Śro 3:25, 06 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panesz
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 8605
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 4:27, 06 Lip 2011    Temat postu:

Liczba osób wierzących przekracza , to fakt, liczbę osób wierzących. Bo oprócz wiary są tacy co wierzą w Bóg wie co.
A może, tylko kto by stworzył taki ruch?, który by AN-tosiowi chciał czy zaproponował postawić pomnik za wymyślenie takich przyczyn i okoliczności, że żaden pilot, nawet gdyby się nawet nie mylił i nie ryzykował ł... nie miałby możliwości wyjść z takiej opresji!!!!

No i gdzie, jeżeli przed .... Pałacem Namiestnikowskim miejsce już jest zajęte.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.3iks.fora.pl Strona Główna -> Polska Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin